اصالت کالا با بارکد

نحوه تشخیص اصالت کالا با بارکد

عملیات تشخیص اصالت کالا با بارکد از جمله عملیات هایی به شمار می روند که این روزها بسیاری از افراد برای تشخیص اصالت کالا از آن استفاده می کنند. تشخیص اصالت کالا به شما کمک می کند تا از اورجینال بودن یا فیک بودن محصول اطلاع پیدا کنید. تشخیص اصالت کالا با بارکد، به عنوان یکی از ساده ترین راه های اطلاع پیدا کردن از مشخصات محصول به شمار می رود.

همانطور که می دانید امروزه تقریبا تمامی محصولات داخلی و خارجی دارای بارکد هایی هستند. این بارکد ها می توانند به صورت جداگانه روی محصول درج شوند و یا روی برچسب اصالت کالا قرار گیرند. استعلام اصالت کالابرای هر دو مورد قابل انجام است. شما از طریق روش های گوناگونی می توانید، عملیات تشخیص اصالت کالا به کمک بارکد را انجام دهید.

تشخیص اصالت کالا در بسیاری از موارد می تواند نقش به سزایی در فرایند خرید و فروش اجناس داخلی و خارجی ایفا کند. در واقع استفاده از این روش باعث سود طرف های معامله از لحاظ مادی و معنوی خواهد شد. در این مقاله قصد بررسی کردن عملیات تشخیص اصالت کالا به وسیله بارکد را داریم. پس بهتر است تا پایان مقاله با ما همراهی کنید.

فواید تایید اصالت کالا با بارکد

بررسی اصالت کالا فواید فراوانی برای طرفین معاملات بازاری دارد. همانطور که می دانید، فقط کالاهای با اصالت و با کیفیت حق دریافت بارکد را دارند. در واقع تنها شرکت های تولید کننده و وارد کننده محصول که به صورت مجاز در کشور فعالیت می کنند، آن هم با طی کردن مراحل قانونی می توانند مجوز دریافت بارکد و برچسب اصالت را از نهادهای مربوطه مانند وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی و یا سازمان غذا و داروی جمهوری اسلامی ایران دریافت کنند.

ریبون بارکد زن
بیشتر بخوانید

بارکد ها انواع مختلفی دارند. به طور کلی می توان گفت که بارکد ها به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول بارکدهای تک بعدی هستند که به صورت خط هایی سیاه و سفید با پهناهای متفاوت دیده می شود. معمولا  کد هایی نیز زیر این نوع بارکدها درج شده اند که این کدها به شما در تشخیص اصالت کالا با بارکد کمک می کنند. از دیگر انواع بارکد نیز می توان به بارکد های دو بعدی اشاره کرد. بارکدهای دو بعدی بیشتر به شکل اشکال هندسی دیده می شوند. از مهم ترین انواع این بارکد ها می توان به QR CODE ها اشاره کرد. تمامی این انواع بارکد، اطلاعاتی دقیق از محصول را در دسترس شما قرار می دهند.

برای تایید اصالت کالا کافی است تنها از روش هایی ساده استفاده کنید. برای مثال استفاده از بارکد خوان های آنلاین یکی از این روش ها به شمار می رود. تشخیص اصالت کالا با بارکد خوان آنلاین پس از دانلود نرم افزارهای مربوط به به آن انجام می شود. امروزه استفاده از این نرم افزارها رونق زیادی پیدا کرده است. با دانلود این نرم افزارها و اتصال به اینترنت می توانید به راحتی عملیات تایید اصالت کالا با بارکد را انجام دهید. در واقع این نرم افزارها با اسکن بارکد درج شده روی محصول به شما کمک می کنند تا از کیفیت یا عدم کیفیت آن اطلاع پیدا کنید. این نرم افزارها برای استعلام اصالت کالا با بارکد از دوربین خود گوشی استفاده می کنند و تنها طی چند دقیق و یا کمتر از آن، اصالت کالا را تایید و یا رد می کنند.

استعلام بارکد چیست و چه فایده ای دارد؟
بیشتر بخوانید

از دیگر راه های استعلام بارکد، می توان به دستگاه بارکد خوان اشاره کرد. این روزها در اکثر فروشگاه های معتبر، می توانید دستگاه های بارکد خوان مختلف را مشاهده کنید. از این دستگاه ها برای بررسی قیمت، اصالت، کیفیت و… محصول استفاده می شود. بنابراین شما از طریق این روش ها می توانید تنها طی چند ثانیه عملیات اصالت کالا با بارکد را انجام دهید.

استعلام اصالت کالا به کمک بارکد خوان

بررسی کشور تولید کننده کالا از طریق بارکد

شاید برای شما جالب باشد بدانید که کنترل بارکد در تشخیص کشور تولید کننده محصولات مختلف نیز به شما کمک می کند. گاهی تشخیص کشور تولید کننده محصول، از الزامات پی بردن به اورجینال بودن کالا محسوب می شود. در واقع بعضی محصولات برند در سراسر دنیا، فقط در یک کشور تهیه و تولید می شوند. بنابراین تشخیص کشور سازنده، می تواند نقش موثری در تشخیص اصالت کالا ایفا کند.

اعدادی که معمولا در قسمت پایینی بارکد درج می شوند، در تشخیص کشور تولید کننده محصول به شما کمک می کنند. سه رقم ابتدایی از سمت چپ، نشان دهنده کد انحصاری کشور تولید کننده محصول به شمار می روند. بنابراین شما به راحتی و با سرچ کد مربوطه در صفحات گوگل می توانید به کشور سازنده محصول دسترسی پیدا کنید.

این مسئله به شما در خرید محصولا اورجینال و برند کمک می کند. همان طور که حتما در جریان هستید، این روزها درصد وجود کالاهای قاچاق در کشور به حد زیادی افزایش یافته است.  بررسی اصالت کالا از طریق بارکد به شما کمک می کند تا محصول فیک را از اورجینال تشخیص دهید. استعلام اصالت و یا سرچ کردن کد انحصاری کشور تولید کننده محصول در اینترنت، شما را در خرید محصولات اورجینال و با کیفیت یاری خواهد کرد.

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد
بیشتر بخوانید

استعلام اصالت کالا به کمک بارکدخوان

خلاصه و جمع بندی

به طور خلاصه می توان گفت که ما در این محتوا به بررسی اصالت کالا با بارکد پرداختیم. فواید این استعلام برای طرفین معامله را به طور کامل بررسی کردیم. هم چنین نحوه بررسی اصالت کالا به وسیله بارکد را نیز به صورت مرحله به مرحله بررسی کردیم. روش های استفاده از نرم افزار و دستگاه های بارکد خوان نیز برای شما ذکر شد. از طرفی در این محتوا آموزش دیدیم که با استفاده از بارکد های درج شده روی محصول می توان کشور تولید کننده محصولات را به راحتی تشخیص داد. با استفاده از این روش می توانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات استعلام اصالت کالا با بارکد را انجام دهید. تاریخ تولید و انقضا، قیمت محصول، سری ساخت، کشور تولید کننده و… از اطلاعات استخراج شده از این بارکدها به  شمار می روند. امید است اطلاعات ارائه شده، زمینه آشنا شدن شما با اصالت کالا با بارکد را فراهم کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *