برچسب اصالت کالا

برچسب اصالت تقلبی و نحوه تشخیص آن

همانطور که می دانید، این روزها استفاده از لیبل اصالت کالا روی بسیاری از محصولات مرسوم و ضروری است. به همین دلیل است که در سالهای اخیر چاپ برچسب اصالت تقلبی نیز گسترش زیادی پیدا کرده است. بنا بر یک ماده قانونی در از سال ۱۳۹۰، تمامی محصولات سلامت محور، منوط به دریافت برچسب اصالت شده اند. با گذشت چندین سال، محصولات نحن پوشش این برچسب گسترش پیدا کرده و این روزها طیف گسترده ای از محصولات برای فروش و عرضه به مشتری مستلزم دریافت برچسب اصالت هستند.

درج لیبل های اصالت کالا روی محصولات مختلف باعث به وجود آمدن مزیت های بسیاری شده است. برای مثال این مسئله سبب شده تا دست قاچاقچی ها، از فرآیند توزیع و فروش محصول کوتاه شود. یا همچنین باعث شده که محصولات بی کیفیت، اجازه توزیع و پخش در بازار را نداشته باشند. به همین دلیل، بسیاری از سودجویان، تصمیم گرفتند که برای فروش و عرضه محصولات خود از لیبل اصالت تقلبی استفاده کنند.

برچسب اصالت تقلبی چیست؟

برچسب اصالت تقلبی از نظر ظاهری، یک برچسب کاملا مشابه با برچسب اصالت اصلی می باشد. اما کدها و شناسه های درج شده روی آن از اعتبار برخوردار نیستند. در واقع می توان گفت آن دست از محصولاتی که به دلیل قاچاق، اجازه توزیع شدن را ندارند و یا آن دست از محصولاتی که به دلیل عدم کیفیت مناسب، استانداردهای لازم را دریافت نکرده اند، ناچارند برای به فروش رساندن محصولات خود از برچسب اصالت فیک استفاده کنند. در این محتوا قصد داریم به بررسی برچسب اصالت کالا تقلبی بپردازیم و راه های تشخیص آن را برای شما شرح دهیم. پس تا انتهای محتوا ما را همراهی کنید.

روش های تشخیص برچسب اصالت تقلبی

حال که با خطر استفاده از برچسب اصالت تقلبی روی محصولات آشنا شدید، بهتر است روش های تشخیص آن را نیز یاد بگیرید. لازم است بدانید که اصلی یا تقلبی بودن برچسب اصالت یک جنس را نمی توان از شکل ظاهری آن تشخیص داد. زیرا این برچسب های تقلبی به قدری ماهرانه طراحی می شوند که تشخیص آن از روی ظاهر امری دشوار و تقریبا غیر ممکن خواهد بود.

شناسه اصالت قطعات خودرو چیست؟
بیشتر بخوانید

برای تشخیص برچسب تقلبی اصالت کالا باید حتما مشخصات درج شده روی برچسب را استعلام کنید. با توجه به نکته هایی که در مورد برچسب های تقلبی ذکر کردیم، باید بدانید که تنها درج یک برچسب روی یک محصول نمی تواند کیفیت آن را تضمین کند. چرا که ممکن است برچسب درج شده تقلبی باشد. تنها راه آگاهی از کیفیت و اصالت محصول، استعلام مشخصات درج شده روی آن می باشد.

روش های مختلفی برای استعلام برچسب اصالت کالا وجود دارد. برچسب اصالت کالا معمولا دارای چندین شناسه مانند کد یکتا، شناسه محصول، بارکد و… می باشد. شما از طریق مراجعه به سایت ttac می توانید کالای مورد نظر خود را استعلام کنید. همچنین می توانید با استفاده از تلفن گویا و سامانه پیامکی نیز عملیات استعلام اصالت محصول را انجام دهید. نرم افزارهای بارکد خوان نیز از دیگر راه های استعلام اصالت به شمار می رود. در صورت انجام هر یک از این کارها، اگر اطلاعات داده شده به شما، با اطلاعات درج شده روی بسته بندی محصول مغایرت داشت، باید بدانید که برچسب درج شده روی آن تقلبی می باشد.

نکته دیگری که لازم است به آن دقت کنید، شماره ها و سامانه پیامکی درج شده روی برچسب اصالت فیک است. لازم است بدانید شماره سامانه پیامکی فقط ۲۰۰۰۸۸۲۲ است و شماره تلفن گویا فقط ۰۲۱۶۱۸۵ می باشد. بسیاری از تولید کنندگان برچسب های تقلبی این شماره ها را تغییر می دهند تا با ساخت درگاهی جدید، اطلاعاتی غلط به مخاطب القا کنند. پس اگر شماره تماس و پیامک درج شده روی برچسب، با شماره های ذکر شده تفاوت داشت باید بدانید که برچسب اصالت کالا تقلبی می باشد.

چگونه برچسب اصالت کالا بگیریم
بیشتر بخوانید

برچسب اصالت تقلبی و نحوه تشخیص آن

مشکلات حاصل از برچسب اصالت تقلبی

درج برچسب اصالت قلابی روی محصول ممکن است مشکلات زیادی به وجود آورد. در این بخش از محتوا قصد داریم به بررسی مشکلات حاصل از درج برچسب اصالت تقلبی بپردازیم. مهمترین مشکلات حاصل از برچسب های تقلبی عبارتند از:

  • همانطور که می دانید، کالاهای قاچاق و یا محصولات بی کیفیت معمولا دارای قیمت ارزانتری نسبت به اجناس معتبر و قانونی هستند. در مورد کالاهای قاچاق، این مسئله به این دلیل است که هزینه گمرک، ترخیص بار و… به آنها تعلق نمی گیرد بنابراین قیمت آنها نسبت به محصولات قانونی کمتر خواهد بود. از طرفی محصولات بی کیفیت نیز، به دلیل استفاده از مواد نامرغوب دارای قیمت کمتری می باشند. این قیمت کم در کنار درج برچسب اصالت فیک، می تواند مردم را به خرید این محصولات ترغیب کند. چرا که بسیاری از مردم تنها با مشاهده برچسب، فکر می کنند که محصول معتبری خریداری کرده اند.
  • فروش بیشتر محصولات دارای برچسب اصالت تقلبی به دلیل قیمت ارزان، باعث آسیب دیدن اقتصاد کشور خواهد شد. در واقع شرکت های تولید کننده و وارد کننده انواع محصولات از این نظر دچار ضرر خواهند شد. بنابراین این مسئله باعث آسیب دیدن اقتصاد کشور خواهد شد که این موضوع می تواند روی معیشت مردم نیز تاثیرگذار باشد.
  • مردم با خرید محصولات دارای برچسب اصالت فیک اعتماد خود را به خرید محصول و فروشندگان از دست می دهند.

با وجود موارد ذکر شده، می توان متوجه شد که درج برچسب اصالت تقلبی می تواند ضررهای جبران ناپذیری برای جامعه ایجاد کند. بنابراین باید زمینه ای مناسب برای مردم فراهم نمود تا به طور کامل با برچسب های اصالت کالا و روش های تشخیص آنها آشنایی پیدا کنند.

لیبل اصالت مکمل های ورزشی و دارویی
بیشتر بخوانید

برچسب اصالت تقلبی و نحوه تشخیص آن

برای مقابله با برچسب های فیک باید چه کرد؟

برای مقابله با برچسب اصالت تقلبی در مرحله اول باید روی نظارت و کمک مردم حساب باز کرد. در صورتی که متوجه شدید، کالایی دارای برچسب تقلبی است باید حتما به سرعت نهادهای مربوطه مانند سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت را در جریان امر قرار دهید. این نهادها موضوع را مورد رسیدگی قرار می دهند و با فروشنده خاطی برخورد خواهند کرد.

نکته دوم آموزش مناسب در مورد برچسب های تقلبی به مردم است. در صورتی که مردم از نحوه تشخیص برچسب اصالت تقلبی آگاهی داشته باشند، خرید این محصولات به شدت کاهش پیدا خواهد کرد و اقتصاد کشور پویاتر خواهد شد.

انواع لیبل اصالت تقلبی

انواع برچسب اصالت تقلبی دارای تنوعی بسیار زیاد در بازار موجود است. همان طور که در جریان هستید مصرف محصولات خوراکی و آرایشی بهداشتی سالم از دغدغه های امروزی همه افراد جامعه می باشد.

با توجه به این که بخش قابل توجهی از کالا ها از خارج از کشور وارد می گردند کنترل و نظارت سازمان های مربوطه از جمله سازمان غذا و دارو از محل تولید کالا، حمل و نقل تا عرضه کالا بسیار حائز اهمیت است. به موجب همین امر از اصلی ترین روش های اصالت و سلامت کالا ها برچسب اصالت بر روی کالا می باشد.

لازم به ذکر است که سازمان غذا و دارو برای کلیه محصولات سلامت محور خصوصا خوراکی، آرایشی بهداشتی و دارویی همچنین تجهیزات پزشکی برچسب های سلامت و اصالت را الزامی نموده است.

راهنمای خرید برچسب اصالت و سلامت کالا
بیشتر بخوانید

انواع برچسب های نقلبی بر روی محصولات

  • برچسب شبنم تقلبی
  • برچسب اصالت فیک
  • برچسب ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *