بارکد لوازم آرایشی

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد

در این محتوا قصد داریم به بررسی روش های مختلف تشخیص اصالت کالا از روی بارکد بپردازیم. در واقع ضمن معرفی بارکدها و خصوصیات آن ها، نکاتی به شما آموزش خواهیم داد تا از اصالت و کیفیت کالای خریداری شده مطمئن شوید. پس اگر می خواهید با نحوه تشخیص اصل بودن کالا از روی بارکد آشنا شوید، بهتر است تا انتهای این محتوا ما را همراهی کنید.

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد چگونه صورت می گیرد؟

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد، یکی از کارهایی است که در حال حاضر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به طور کلی تشخیص اصالت کالا امری مهم و ضروری است. خصوصا در سال های اخیر که تعداد کالاهای تقلبی و فیک به طور چشمگیری افزایش یافته است، این مسئله حائز اهمیت فوق العاده ای می باشد. تشخیص اصالت کالا از روی بارکد یکی از راه های تشخیص اصل بودن یا تقلبی بودن کالا می باشد. معمولا تمامی اجناس داخلی و خارجی در انواع مختلف، دارای بارکدهایی هستند. این بارکدها هم می توانند روی محصول به صورت مستقیم درج شوند و هم می توانند روی برچسب اصالت تحت چاپ قرار گیرند.

حال شاید به این موضوع فکر کنید که نحوه تشخیص اصالت کالا از روی بارکد به چه ترتیبی است؟ در این مورد می توان گفت که راه های بسیاری برای تشخیص اصالت کالا از روی بارکد وجود دارد. بارکدها انواع مختلفی دارند که هر یک از آن ها می توانند اطلاعاتی خاص به شما ارائه دهند. به طور کلی بارکد، یک روش رمز گذاری است که از سال ها پیش برای رمز نگاری مسائل مختلف مورد استفاده قرار می گرفت. اما امروزه از این بارکدها برای برای شناسایی محصولات مختلف و اصالت و کیفیت آنها استفاده می شود.

چگونه برچسب اصالت کالا بگیریم
بیشتر بخوانید

بررسی انواع بارکدها و نحوه تشخیص اطلاعات از روی آنها

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد روش های مختلف و متنوعی دارد. بارکدها در انواع مختلفی چاپ می شوند. ساده ترین نوع بارکد، بارکد تک بعدی است. این بارکد متشکل از خطوط سیاه با پهنای مختلف است که دارای فاصله هایی می باشند. فاصله بین این خطوط به وسیله رنگ سفید نشان داده می شود. همچنین ارقامی در قسمت بالایی یا پایینی این کدها درج شده است. این ارقام می توانند اطلاعاتی خاص از محصول به شما ارائه دهند. در واقع شما با بررسی ظاهری این بارکدها می توانید تا حدودی از آن ها اطلاعات استخراج کنید. برای مثال سه رقم سمت راست پایین بارکد، کد کشور سازنده محصول را نشان می دهند. به علاوه شما از روی این بارکدها اطلاعات دیگری نیز کسب کنید. سری ساخت محصول، کد شناسایی و… از مواردی هستند که با بررسی ظاهری بارکدهای تک بعدی می توان به آن ها دسترسی پیدا کرد.

بارکد کالا

در عملیات تشخیص اصالت کالا از روی بارکد ممکن است با بارکدهای دو بعدی نیز مواجه شوید. بارکدهای دو بعدی در اشکال هندسی مختلفی دیده می شوند و داخل آنها نیز اشکال سیاه و سفید خاصی دیده می شود. معروف ترین نوع بارکدهای دو بعدی QR CODE ها هستند که این روزها از طرفدار بسیار زیادی برخوردارند. امروزه بسیاری از شرکت ها عملیات درج بارکد را به صورت QR CODE انجام می دهند. مخصوصا شرکت هایی که بارکد مورد نظر را روی برچسب اصالت کالا درج می کنند، اغلب از QR CODE استفاده می کنند.

تشخیص کشور سازنده از روی بارکد
بیشتر بخوانید

برای آگاهی از چگونگی تشخیص اصل بودن کالا از روی بارکد، کافی است با راهکارهایی آشنا باشید. یکی از این راهکارها استفاده از نرم افزارهای مناسب است که قابلیت نصب روی گوشی های هوشمند تلفن همراه را دارند. نرم افزار تشخیص اصل بودن کالا از روی بارکد به شما کمک می کند تا در کوتاه ترین زمان ممکن عملیات شناسایی بارکد را انجام دهید. در واقع شما می توانید با دوربین های گوشی خود از بارکد محصول را را اسکن کرده و عملیات را انجام دهید. پس از اسکن بارکد می توانید اطلاعاتی خاص از محصول پیدا کنید. در این صورت می توانید از کیفیت و اصالت کالا اطمینان پیدا کنید. البته دستگاه های بارکد خوان نیز چنین کاری را انجام می دهند. در واقع شما می توانید به وسیله دستگاه های بارکدخوان نیز عملیات تشخیص اصالت کالا از روی بارکد را انجام دهید.

مزایای استعلام بارکد روی لوازم آرایشی

نکاتی در مورد چاپ بارکد اصالت کالا

همانطور که گفته شد، تشخیص اصالت کالا از روی بارکد امری است که می تواند از راه های گوناگونی صورت گیرد. اما حال قصد داریم برایتان توضیح دهیم که چگونه این بارکد ها تحت چاپ قرار می گیرند. نکته اولی که لازم است بدانید، این است که محصولات فاقد بارکد، حق پخش و توزیع در بازار را ندارند. مخصوصا محصولات سلامت محور، از دسته محصولاتی هستند که حتما باید دارای بارکد باشند. چاپ بارکد یا به صورت مستقیم روی محصول انجام می شود و یا روی برچسب آن درج می شود. البته قبل از چاپ بارکد، باید مراحلی را بگذرانید. این مراحل در واقع همان مراحل ثبت نام و دریافت مجوز است.

برچسب اصالت وزارت بهداشت و کاربردهای آن
بیشتر بخوانید

پس از گذراندن این مراحل به ازای هر محصول یک بارکد انحصاری و خاص به محصول شما تعلق خواهد گرفت. همانطور که می دانید این کار پروسه ای اداری و زمان بر است و می تواند وقت و انرژی زیادی از شما بگیرد. پس بهتر است برای انجام این اتوماسیون اداری به مراکز معتبر چاپ بارکد و لیبل مورد تایید سازمان غذا و دارو مراجعه کنید. این مراکز عملیات چاپ بارکد را با بهترین کیفیت و به وسیله پرینترهای جتی و ریبون های با کیفیت انجام می دهند. شما می توانید بارکد مورد نظر خود را روی محصول چاپ کنید. در این صورت مشتری می تواند عملیات تشخیص اصالت کالا از روی بارکد را به راحتی انجام دهد.

شرکت سلامت دارو ایرانیان مفتخر است به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه ارائه دهنده این خدمات، راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهد. برای مشاوره تخصصی و رایگان با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن های ما (۰۹۱۲۰۳۶۱۹۵۰ – ۰۲۱۴۴۱۲۲۹۶۷ – ۰۲۱۴۴۱۲۹۵۷۰) تماس بگیرید.

تشخیص تقلبی بودن کالا از روی بارکد

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد به شما این امکان را می دهد که اصل یا تقلبی بودن محصول را تشخیص دهید. در واقع تولید کنندگان محصولات تقلبی و بی کیفیت برای توزیع در بازار، مجبورند بارکدهای تقلبی روی محصولاتشان درج کنند. ظاهر بارکدهای تقلبی کاملا مشابه بارکدهای اصلی است. بنابراین برای تشخیص اصالت محصول باید حتما آن را از روش های ذکر شده مورد استعلام قرار دهید. پس از آگاهی از اصل بودن کالا می توانید آن را با خیال راحت خریداری و مصرف کنید.

نحوه تشخیص اصالت کالا با بارکد
بیشتر بخوانید

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد

7 پاسخ
  1. محمدحسین صالحی
    محمدحسین صالحی گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    شرایط اصالت سنجی در داروخانه چیست؟ ایا باید یک سیستم کامپیوتر جدا در اختیار مراجعین قرار گیرد

    پاسخ
  2. دانیال
    دانیال گفته:

    سلام وقت بخیر سوالی داشتم
    جدیدا شنیدم که توی بازار لوازم و آرایش و حتی محصولات غذایی و خوراکی تقلبی به صورت قاچاق وارد کشور شده
    مسئولین هم گفتن موقع خرید حتما حتما بارکد های رو محصولات رو توسط موبایلتون با برنامه های بارکد خوان اسکن کنید

    حالا سوال من اینه ک اون کسی که محصول قاچاق وارد میکنه میتونه بارکدمحصول اصل رو کپی کنه و روی محصول فیک بزنه و بفروشه و کسب هم متوجه نشه؟
    چون بعضی از بارکد ها عدد دارن بعضی ها هم نه
    بعد میتونه این بارکد هارو کپی کنه و روی اجناس فیک بزنه و راحت مردم رو گول بزنه؟
    ببخشید طولانی شد اگه جواب بدید ممنون میشم

    پاسخ
  3. الهام
    الهام گفته:

    با سلام، امکان تقلب در بارکد وجود داره؟ من جنسی که خریدم بارکد داره ولی حس میکنم تقلبی با برنامه بارکدخوان چک کردم و بارکد رو نوشن میده

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *