برچسب اصالت کالا و نحوه دریافت آن

برچسب اصالت کالا و نحوه دریافت آن

برچسب اصالت کالا شکلی خاص از لیبل است که درج آن روی یک محصول می تواند سلامت و کیفیت آن را به شما نشان دهد. احتمالا تا کنون بارها و بارها با برچسب هایی زرد و سفید روی محصولات مختلف مواجه شده اید. ممکن است فکر کنید این برچسب نیز جزء یکی از لیبل های برندینگ محصول مورد نظر است. اما باید بدانید که لیبل اصالت کالا به برندینگ و تبلیغات محصول مربوط نمی شود. بلکه به عنوان یک روش ویژه برای بررسی کیفیت و اصالت آن شناخته می شود.

امروزه برچسب اصالت کالا روی محصولات مختلفی دیده می شود. در گذشته مثلا حدود ده سال پیش، شما این لیبل ها را فقط روی محصولات سلامت محور مشاهده می کردید. اما امروزه استفاده از برچسب اصالت کالا گسترش ویژه ای یافته است.

البته لازم است بدایند درج برچسب اصالت روی محصول اختیاری نیست، بلکه اجباری است و محصولاتی که این برچسب را نداشته باشند، حق توزیع و پخش در بازار را نخواهند داشت. شما مصرف کننده عزیز می توانید با استعلام برچسب اصالت کالا به اطلاعات اصلی محصول مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. بنابراین از این طریق خیال شما از اصالت محصولی که آن را خریداری می کنید راحت خواهد شد.

در این محتوا قصد داریم توضیحاتی در مورد برچسب اصالت کالا به شما ارائه کنیم. همچنین مزیت های استفاده از این برچسب ها روی محصولات داخلی و خارجی مختلف را نیز برای شما مخاطب عزیز، ذکر خواهیم کرد. پس تا پایان محتوای مذکور ما را همراهی کنید.

برچسب اصالت کالا و نحوه دریافت آن

مزیت های استفاده از برچسب اصالت کالا

حال که با ضرورت درج برچسب اصالت کالا روی محصولات مختلف آشنا شدید، بهتر است با مزیت های آن نیز آشنایی پیدا کنید. اولین مزیتی که برای این برچسب ها می توان ذکر کرد، جلوگیری از قاچاق کالا خواهد بود. همانطور که می دانید این روزها به دلیل نوسان های موجود در بازار، ورود محصولات قاچاق به کشور افزایش یافته است. خرید محصولات مختلف می تواند برای افراد بسیار خطرناک باشد. از طرفی محصولات قاچاق، فروشنده، تولید کننده و وارد کننده قانونی محصول را نیز دچار مشکل می کنند.

نحوه تشخیص اصالت کالا با بارکد
بیشتر بخوانید

الزامی شدن درج لیبل اصالت روی محصولات مختلف باعث می شود تا از پخش محصولات قاچاق در بازار جلوگیری شود. جالب است بدانید که تنها محصولاتی می توانند مجوزهای لازم برای دریافت برچسب اصالت کالا را دریافت کنند که در سامانه گمرک، به عنوان یک محصول وارداتی ثبت شده باشند. پس کالاهای قاچاق نمی توانند مجوز دریافت این برچسب ها را دریافت کنند و در نتیجه حق توزیع و پخش گسترده در بازار را نیز نخواهند داشت.

از مزیت های دیگر درج برچسب اصالت روی محصولات سلامت محور می توان به اطمینان خاطر مشتری از خرید محصول اشاره کرد. شما می توانید از طرق مختلفی، استعلام این برچسب ها را انجام دهید. پس از استعلام از نکات خوبی در مورد محصول آگاه خواهید شد. برای مثال با استعلام اصالت این برچسب ها می توانید به تاریخ تولید و انقضای محصول، ورود قانونی یا غیر قانونی محصول، سری ساخت، شرکت سازنده و… دسترسی پیدا کنید.

برچسب اصالت کالا و نحوه دریافت آن

نحوه دریافت برچسب اصالت کالا چگونه است؟

اگر شما نیز جزء آن دسته از تولید کنندگان و یا وارد کنندگانی هستید که قصد خرید برچسب اصالت کالا را دارید، باید با نحوه دریافت لیبل اصالت آشنا شوید. برای دریافت این برچسب ها باید پروسه های ثبت نامی و مراحلی را طی کنید. برای این کار ابتدا باید فایل اکسل مربوط به اطلاعات خود را تهیه کرده و اطلاعات لازم را در سایت سازمان غذا و دارو وارد کنید. انجام این عملیات مانند تمام پروسه های اداری دیگر ممکن است طول بکشد یا اندکی پیچیده باشد. به همین منظور بهتر است برای این کار از شرکت های چاپ برچسب اصالت استفاده کنید.

لیبل راهنما
بیشتر بخوانید

این شرکت ها به عنوان مجموعه های ارائه دهنده خدمات تولید و عرضه لیبل اصالت در کشور فعالیت می کنند. این مجموعه ها برای چاپ لیبل های اصالت کالا از نرم افزار تولید برچسب اصالت کالا استفاده می کنند. این نرم افزارها به گونه ای طراحی شده اند که عملیات تولید کد را برای محصولات مختلف انجام می دهند و سپس لیبل های مناسب را طراحی کرده و با اتصال به چاپگرهای مختلف آن ها را مورد چاپ قرار می دهند. شما می توانید لیبل ها و برچسب های اصالت مورد نیاز خود را به صورت جزئی و یا عمده از این مجموعه ها خریداری کنید. مزیت استفاده از خدمات این شرکت ها صرفه جویی در وقت و هزینه می باشد. شما با استفاده از خدمات شرکت های چاپ لیبل اصالت کالا، می توانید به سرعت برچسب های اصالت مورد نیاز خود را تهیه کرده و روی محصولات خود درج نمایید.

خرید لیبل وزارت بهداشت

روش های استعلام اصالت محصول از طریق لیبل اصالت

استعلام اصالت محصولات مختلف از طریق روش های گوناگونی صورت می گیرد. یکی از این راه ها استفاده از نرم افزار برچسب اصالت کالا می باشد. این نرم افزارها قابلیت دانلود و نصب روی گوشی های تلفن همراه را دارند. با استفاده از این نرم افزارها می توان تنها طی چند دقیقه اصالت محصول را مورد بررسی قرار داد.

از دیگر راه های استعلام اصالت می توان به سامانه پیامکی و تلفن گویا اشاره کرد. برچسب اصالت کالا شامل یک بخش اسکرچ شده است. زیر این لایه اسکرچ شده، یک کد رقمی درج شده است. این کد به عنوان کد یکتای محصول شناخته می شود. یعنی برای هر محصول یک شناسه منحصر به فرد است. با ارسال این کد از طریق سامانه های پیامک و تلفن گویا می توانید به اطلاعاتی درست از محصول دسترسی پیدا کنید.

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی
بیشتر بخوانید

یکی دیگر از راه های استعلام برچسب اصالت کالا استفاده از سایت سازمان غذا و دارو به نشانی TTAC می باشد. به طور کلی شما با استفاده از این روش های متنوع می توانید به راحتی اصالت محصول مورد نظر را بررسی کنید. در این صورت هم می توانید از قاچاق کالا جلوگیری کنید و هم ازخیال خود را از بابت هزینه ای که برای خرید کالا می کنید، راحت نمایید. در صورت مغایرت اطلاعات می توانید مراتب را به نهادهای مربوطه اطلاع دهید تا برخورد قانونی با افراد خاطی صورت گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *