استعلام لیبل اصالت کالا

استعلام لیبل اصالت کالا

استعلام لیبل اصالت کالا یک روش امن و مطمئن برای بررسی اصالت و سلامت محصولات مختلف است.

این روزها به دلیل گستردگی محصولات بی اصالت و فیک در بازار، اهمیت بررسی اصالت محصول غیر قابل انکار است. شاید شما هم جزء افرادی باشید که از اهمیت برچسب اصالت کالا و استعلام آن آگاهی ندارند. اما باید بگوییم که به وسیله استفاده از عملیات استعلام برچسب اصالت کالا می توان اصالت و سلامت محصولات مختلف را به صورت کامل بررسی کرد.

شما با استفاده از عملیات استعلام لیبل اصالت می توانید اطلاعاتی خوب از محصول به دست آورید. این اطلاعات شامل سری ساخت محصول، تاریخ تولید انقضای آن، کشور تولید کننده، قانونی یا غیر قانونی بودن محصول، استاندارد و کیفیت محصول، تقلبی یا اصل بودن کالا و… می باشند. تمامی این اطلاعات تنها به وسیله استعلام برچسب اصالت کالا قابل دسترسی خواهند بود.

البته ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که عملیات استعلام لیبل اصالت چگونه صورت می گیرد؟ لازم نیست نگران این موضوع باشید، ما در این محتوا به بررسی کامل روش های استعلام برچسب اصالت خواهیم پرداخت. پس اگر قصد دارید با روش های کلی برای دسترسی به اطلاعات محصول آشنا شوید، بهتر است تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

استعلام لیبل اصالت کالا از طریق سازمان غذا و دارو

ابتدا به بررسی استعلام لیبل اصالت کالا از سازمان غذا و دارو می پردازیم. لازم است بدانید، مجوز دریافت برچسب اصالت کالا برای محصولات مختلف از طریق همین سازمان غذا و دارو انجام می شود. لذا تمامی محصولاتی که مجوز توزیع در بازار را پیدا می کنند در سامانه این مجموعه به ثبت رسیده اند.

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی
بیشتر بخوانید

برای استعلام برچسب اصالت کالا از طریق این سامانه کافی است به سایت سازمان غذا و دارو به نشانی TTAC مراجعه کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات درخواست شده، می توانید عملیات استعلام لیبل اصالت کالا را انجام دهید.

استعلام لیبل اصالت کالا

استعلام لیبل اصالت کالا

پس از استعلام لیبل اصالت اطلاعاتی برای شما نمایش داده می شود که نشان دهنده اصل یا غیر اصیل بودن محصول است. در صورت اصالت، می توانید محصول را خریداری کنید و در غیر این صورت بهتر است مراتب مربوطه را به نهادهای مربوطه مخصوصا سازمان غذا و دارو ارجاع دهید. لازم به ذکر است استعلام برچسب اصالت کالا رایگان است و نیاز به پرداخت هیچ گونه هزینه ای نخواهد داشت. به علاوه در سایت سازمان غذا و دارو معمولا عملیات استعلام لیبل اصالت کالا با شماره سریال انجام می شود.

استعلام برچسب اصالت کالا از طریق پیامک و تلفن

استعلام لیبل اصالت کالا از طریق پیامک و تلفن گویا نیز از دیگر روش های آگاهی از اطلاعات محصول به شمار می روند. روی برچسب های اصالت یک کد ۱۶ رقمی درج شده است. این کد معمولا زیر لایه ای از اسکرچ پنهان شده است. شما با ارسال این کد به سامانه پیامکی درج شده روی برچسب اصالت و یا برقرای تماس با تلفن گویا، می توانید عملیات استعلام برچسب اصالت کالا به راحتی و حتی بدون نیاز به اینترنت انجام دهید. این روش استعلام برای اوقتاتی که به اینترنت دسترسی ندارید، بسیار کاربردی خواهد بود.

استعلام لیبل اصالت از طریق بارکد

یکی دیگر از راه های شناسایی اطلاعات کالا، استعلام لیبل اصالت کالا از روی بارکد می باشد. روی تمامی لیبل های اصالت بارکدهایی درج شده است. این بارکدها می توانند به صورت تک بعدی و یا دو بعدی روی برچسب ها درج شوند. شما می توانید با دسترسی به دستگاه بارکد خوان از اطلاعات و مشخصات محصول آگاهی پیدا کنید. این دستگاه ها تنها طی چند ثانیه، اطلاعات دقیق محصول مورد نظر را برای شما نمایش خواهند داد.

برچسب اصالت کالا و نحوه دریافت آن
بیشتر بخوانید

تشخیص اصالت کالا

همچنین اگر به دستگاه بارکد خوان دسترسی ندارید، می توانید از گوشی های تلفن همراه خود برای استعلام لیبل اصالت کالا استفاده کنید. در این روش شما می توانید برنامه ها و اپلیکیشن های لازم را روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. این برنامه ها قابلیت اسکن کردن بارکد برچسب های اصالت را دارند. در واقع این اپلیکیشن ها برای استعلام برچسب اصالت کالا و اسکن بارکد از دوربین خود گوشی استفاده می کنند. گفتنی است شما می توانید این نرم افزارها را روی انواع مختلف گوشی هوشمند، اعم از اندروید و آی او اس نصب کنید.

اهمیت و مزیت استعلام بر چسب اصالت

استعلام لیبل اصالت کالا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تمامی کالاها، مخصوصا کالاهای سلامت محور باید دارای استانداردهای لازم باشند چرا که به صورت مستقیم با سلامت انسان سر و کار دارند. بنابراین حتما باید در مورد کالاهای سلامت محور، عملیات استعلام لیبل اصالت کالا بهداشتی را انجام داد.

از طرف دیگر استعلام برچسب اصالت کالا موجب جلوگیری از قاچاق خواهد شد.این روزها بسیاری از محصولات از طریق قاچاق وارد کشور می شوند اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که استفاده از لبیل اصالت کالا می تواند میزان قاچاق را تا حد چشمگیری کاهش دهد. بنابراین با استعلام لیبل اصالت محصولات داخلی و خارجی نه تنها از کیفیت محصول و محل ساخت آن مطلع خواهید شد، بلکه می توانید از قاچاق کالا نیز جلوگیری به عمل آورید. این مسائل می توانند به صورت غیر مستقیم بر افرایش سود و درآمد فروشندگان نیز  تاثیر خواهند داشت.

راهنمای خرید برچسب اصالت و سلامت کالا
بیشتر بخوانید

از طرفی با خرید یک محصول با کیفیت نگران سلامتی خود نخواهید بود. البته گاهی ممکن است بعضی فروشندگان به دلیل گذشتن تاریخ انقضای محصول، اندکی تاریخ تولید یا انقضای  آن را دستکاری کنند. در این صورت محصول تاریخ مصرف گذشته به مشتری عرضه خواهد شد. احتمالا تاریخ درج شده روی محصولات از جمله نکاتی است که همه هنگام خرید محصول به آن دقت می کنند. اما با توجه به نکاتی که ذکر کردیم، نمی توان تنها به مشاهده برچسب اصالت و تاریخ تولید و انقضای محصول اکتفا کرد. بلکه باید حتما عملیات استعلام برچسب اصالت کالا صورت گیرد. در این صورت شما نه تنها از اصالت، سلامت و قانونی بودن محصول اطلاع پیدا می کنید، بلکه از تاریخ تولید و انقضای نیز اطلاعاتی پیدا خواهید کرد. امید است اطلاعات ارائه شده در زمینه استعلام لیبل اصالت کالا شما را با اهمیت این موضوع و مزیت های استفاده از آن آشنا کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *