استعلام بارکد لوازم آرایشی

بررسی صفر تا صد بارکد لوازم آرایشی

در این محتوا قصد داریم به بررسی کامل بارکد لوازم آرایشی و مزیت های استفاده از برچسب اصالت و بارکد روی این محصولات بپردازیم. امیدواریم تا انتهای محتوا ما را همراهی کنید.

بارکد لوازم آرایشی چیست و چه کاربردی دارد؟

احتمالا تا به حال بارها بارکد لوازم آرایشی نظر شما را به خود جلب کرده است، اما ممکن است با فواید استفاده از آن روی محصولات آرایشی آشنایی نداشته باشید.

همانطور که می دانید، لوازم آرایشی مختلف از جمله موادی هستند که به صورت مستقیم با پوست انسان سر و کار دارند. کرم پودرها، کانسیلرها، هایلایتر ها، رژ لب، خط چشم، ریمل و… همه این موارد به طور کاملا مستقیم با پوست ارتباط دارند و ممکن است ساعت ها روی پوست باقی بمانند. بنابراین باید قبل از مصرف هر گونه لوازم آرایشی، ابتدا از استاندارد بودن آن به طور کامل مطمئن شوید تا بتوانید آن را با خیال راحت مورد استفاده و کاربرد قرار دهید.

بارکد لوازم آرایشی به شما کمک خواهد کرد تا از کیفیت و استاندارد محصولات آرایشی اطلاع پیدا کنید. این بارکد برای هر محصول، یک بارکد یکتا می باشد و شما با استعلام این بارکد درج شده روی لوازم بهداشتی به مشخصات و اطلاعاتی در مورد محصول دسترسی پیدا خواهید کرد.

مزیت های درج بارکد روی لوازم آرایشی

بارکد لوازم آرایشی معمولا روی برچسبی به نام لیبل اصالت کالا درج می شود. البته ممکن است این بارکد ها به صورت برچسب های جدا گانه نیز روی محصول درج شوند. همانطور که می دانید، در سالهای اخیر به دلیل استقبال گسترده مردم از محصولات آرایشی، بسیاری از سودجویان اقدام به تولید محصولات آرایشی فیک کرده اند. این محصولات شاید در ظاهر شباهت زیادی به محصولات اصلی داشته باشند اما در اصل محصولاتی بی کیفیت و فاقد استانداردهای لازم هستند.

ریبون بارکد زن
بیشتر بخوانید

محصولات فیک آرایشی، با قیمت ارزانتری به فروش می رسند. از طرفی معمولا دارای عطر خوبی هستند و به این دو دلیل، فروش خوبی نیز دارند. اما باید بدانید که ماده اولیه این محصولات از اجناس نا مرغوبی تهیه می شود که می تواند به پوست شما آسیب برساند. از طرفی عطر خوب این لوازم نیز به دلیل استفاده از اسانس های معطر آلرژی زا می باشد. بنابراین استفاده از این محصولات ممکن است پوست شما را با محصولاتی جدی مواجه کند. پس بهتر است به خاطر سلامت خود، محصول اصلی و با کیفیت را خریداری نمایید.

بارکد روی لوازم آرایشی، به شما کمک می کند تا به راحتی محصولات آرایشی فیک و تقلبی را تشخیص دهید. شما تنها با اسکن بارکد لوازم آرایشی می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن، مشخصات کالا را بررسی کنید و در صورت تقلبی بودن، مراتب را به نهادهای مربوطه اطلاع دهید.

مزایای استعلام بارکد روی لوازم آرایشی

از طرف دیگر، این روزها قاچاقچی های لوازم آرایشی نیز باعث کاهش سود وارد کنندگان و تولید کنندگان این محصولات خواهند شد. امروزه مسئله قاچاق برای اقتصاد کشور و حفظ سرمایه های آن، خطری جدی تلقی می شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کالاهای قاچاق، حتی در صورت داشتن کیفیت بالا حق دریافت بارکد لوازم آرایشی را ندارند. در واقع می توان گفت که بارکد لوازم آرایشی اصل فقط به محصولاتی که از نهادهای قانونی وارد شده اند تعلق می گیرد. از طرفی، توزیع کنندگان محصولات آرایشی نیز باید الزاما محصولات دارای بارکد لوازم آرایش را به فروش برسانند. بنابراین به این صورت قاچاق کالا به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

روش های استعلام بارکد لوازم آرایشی

بارکد لوازم آرایشی می تواند از چند طریق مورد استعلام قرار گیرد، که در این محتوا به دو روش اشاره خواهیم کرد. برای مثال روش اول، استفاده از بارکدخوان لوازم آرایشی می باشد.

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو
بیشتر بخوانید

این دستگاه بارکدخوان، می تواند با تصویر برداری از بارکد درج شده روی لیبل اصالت محصولات آرایشی، اطلاعاتی دقیق از این محصول به شما ارائه کند. شما با بررسی اطلاعات و تطبیق آن با موارد درج شده روی بسته بندی، می توانید به راحتی اصالت و کیفیت کالا را مورد بررسی قرار دهید.

روش دوم استفاده از برنامه بارکدخوان لوازم آرایشی می باشد. برنامه بارکدخوان لوازم آرایشی، برنامه ای است که قابلیت نصب روی گوشی های هوشمند شما را دارد. این برنامه با استفاده از دوربین گوشی هوشمند، بارکد لوازم آرایشی درج شده روی محصولات را اسکن می کند و اطلاعات لازم را به شما ارائه خواهد کرد.

البته راه های دگیری نیز برای دریافت اطلاعات از بارکد لوازم آرایشی وجود دارد. همانطور که می دانید، بارکدهای تک بعدی درج شده روی محصولات، علاوه بر خطوط سیاه و سفید عمودی، دارای اعدادی نیز می باشند. سه رقم اول سمت چپ، کد مربوط به کشور سازنده محصول را نشان خواهد داد.

بنابراین شما تنها با بررسی سه شماره سمت چپ بارکد می توانید بفهمید محصولی که خریداری کرده اید، ساخت کدام کشور است. شما مصرف کننده عزیز از طریق استعلام بارکد لوازم آرایشی می توانید به اطلاعاتی از جمله کشور سازنده، نام شرکت تولید کننده و کدهای شناسایی محصول دسترسی پیدا کنید.

روش های تشخیص بارکد اصل از تقلبی

متاسفانه بسیاری از شرکت های نا معتبر برای فروش محصولات بی کیفیت و یا محصولات قاچاق، از بارکدهای تقلبی استفاده می کنند.

اما چگونه می توان بارکد تقلبی را از بارکدهای اصل تشخیص داد؟

استعلام بارکد چیست و چه فایده ای دارد؟
بیشتر بخوانید

در این مورد می توان گفت، روش های مطمئنی برای تشخیص تقلبی یا اصل بودن برچسب و بارکد لوازم آرایشی وجود دارد. در واقع تنها رویت برچسب اصالت روی محصول برای تشخیص اصالت آن کافی نیست، بلکه باید این برچسب به صورت کامل بررسی شود تا بتوان از اعتبار آن اطمینان حاصل کرد.

بارکد لوازم آرایشی

پس برای بررسی بارکد لوازم آرایشی، لازم است حتما آنها را مورد بررسی قرار دهید. در صورتی که اطلاعات پس از استعلام، با اطلاعات درج شده روی جعبه محصول، همخوانی نداشت، محصول دارای برچسب و بارکد تقلبی می باشد.

در صورت رویت چنین موردی می توانید به وزارت بهداشت و یا سازمان غذا و دارو اطلاع دهید تا از گسترش بیشتر آن محصول جلوگیری شده و با فروشنده، برخورد قانونی صورت گیرد.

برچسب لوازم آرایشی را می توان از طریق سامانه های پیامکی و تلفن گویا نیز استعلام کرد. باید دقت کنید، شماره سامانه پیامکی فقط ۲۰۰۰۸۸۲۲ و شماره تماس فقط ۰۲۱۶۱۸۵ می باشد. هر شماره ای غیر از این موارد روی برچسب درج شده باشد، برچسب تقلبی است و اطلاعاتی که به شما داده می شوند، اطلاعات مورد تاییدی نخواهند بود.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *