سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا

حتما تا کنون بارها با عبارت سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا رو به رو شده اید. البته ممکن است اطلاعات خاصی در مورد آن نداشته باشید. همانطور که می دانید، لیبل های اصالت کالا برای بررسی اصالت و سلامت محصول روی آن درج می شوند. امروزه این لیبل ها به صورت گسترده ای روی اجناس داخلی و خارجی دیده می شوند. البته درصد بالایی از محصولات مشمول قانون درج این لیبل ها به شمار می روند. در واقع استفاده از لیبل های اصالت، پلی برای ارتباط بین مردم و نهادهای نظارتی محسوب می شود. مردم با استعلام اصالت کالا می توانند از کیفیت و سلامت محصول مطمئن شوند. همچنین در صورت مشاهده اجناس تقلبی می توانند نهادهای نظارتی را در جریان امر قرار دهند تا برخورد لازم با افراد خاطی صورت گیرد.

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا چیست؟

یکی از روش های استعلام اصالت و سلامت یک محصول، استفاده از سامانه پیامکی استعلام برچسب اصالت می باشد. به طور کلی برای استعلام اصالت یک محصول از هر دسته ای، راه های مختلفی وجود دارد. محصولات سلامت محور، گوشی های موبایل هوشمند، لاستیک ها، محصولات غذایی، لوازم خانگی، لوازم بهداشتی شامل انواع عطر و ادکلن تقلبی و اصلی و… از جمله محصولاتی هستند که ملزم به دریافت برچسب اصالت می باشند. برای استعلام اصالت این محصولات می توان از راه های مختلفی استفاده کرد. البته اکثر روش های طراحی شده برای استعلام اصالت محصول، نیازمند اتصال اینترنت می باشند.

سامانه پیامکی لیبل اصالت به شما این امکان را می دهد که به راحتی و بدون نیاز به اتصال اینترنت، اصالت کالای مورد نظر خود را مورد بررسی و سنجش قرار دهید. در این محتوا قصد داریم به بررسی سامانه پیامکی برچسب اصالت بپردازیم و مزیت های استفاده از این روش را به صورت کلی برای شما مخاطب عزیز شرح دهیم. امید است تا انتهای محتوای پیش رو با ما همراه باشید.

چگونه از اصالت دارو اطمینان پیدا کنیم؟
بیشتر بخوانید

سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا

معرفی سامانه پیامکی برای استعلام لیبل اصالت

شاید این موضوع برایتان جال باشد بدانید که سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا برای محصولات مختلف یکسان است. یعنی شما برای استعلام اصالت محصولات مختلفی مانند گوشی های موبایل، دارو، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی و… باید به یک سامانه پیامکی یکسان مراجعه کنید. شما می توانید از طریق سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا پزشکی محصولات و کالاهای پزشکی خود را مورد استعلام قرار دهید.

برای استعلام اصالت تلفن های همراه وارداتی نیز می توانید به سامانه پیامکی لیبل اصالت گوشی مراجعه نمایید. استعلام اصالت از طریق سامانه پیامکی برچسب اصالت گوشی و سامانه پیامکی بررسی اصالت لوازم خانگی نیز از درگاه های مربوطه انجام می شود. به طور کلی سامانه پیامکی استعلام تمامی محصولات ذکر شده یکسان است. برای مثال شما برای استعلام اصالت محصولات ذکر شده می توانید کد ۱۶ رقمی درج شده روی برچسب اصالت محصول را به شماره ۲۰۰۰۸۸۲۲ ارسال کنید. در این صورت اطلاعات محصول به شما نمایش داده خواهد شد و متوجه اصل یا تقلبی بودن محصول می شوید.

نکاتی در مورد جعلی بودن سامانه های پیامکی لیبل اصالت

سامانه پیامکی لیبل اصالت روش استعلام مخصوص به خود را دارد. استعلام اصالت از این روش، از طریق درگاه های پیامکی صورت می گیرد. همانطور که در بخش پیش ذکر کردیم تنها سامانه پیامکی مورد اطمینان برای استعلام اصالت کالا، سامانه ۲۰۰۰۸۸۲۲ است. متاسفانه امروزه برخی از تولید کنندگان محصولات بی کیفیت و یا وارد کنندگان محصولات قاچاق برای فروش محصولات خود در بازار دست به ترفندهایی می زنند. یکی از این ترفندها استفاده از درگاه سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا جعلی می باشد.

برچسب اصالت دارو از نحوه دریافت تا استعلام
بیشتر بخوانید

به همین منظور این افراد به جای درج شماره سامانه پیامکی اصلی، اقدام به درج شماره درگاه های جعلی می کنند. بنابراین مشتری با مراجعه به سامانه پیامکی ذکر شده، اطلاعاتی غلط از محصول دریافت خواهد کرد و متوجه تقلبی بودن محصول نخواهد شد. پس باید حتما به شماره سامانه پیامکی دقت کنید. هر شماره ای غیر از شماره اصلی، به شما نشان خواهد داد که محصول فاقد کیفیت است یا به عنوان کالای قاچاق شناخته می شود.

لازم است بدانید تمامی کالاهای وارد شده از راه قانونی در گمرک ثبت می شوند. سامانه پیامکی اصالت گمرک نیز همان شماره مذکور است. پس برای آگاهی از اصالت و کیفیت کالا حتما باید به شماره سامانه پیامکی درج شده روی آن دقت کنید. هر شماره ای غیر از ۲۰۰۰۸۸۲۲  روی محصول درج شده بود، باید متوجه شوید که محصول تقلبی است.

سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا

سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا

مزیت های استفاده از سامانه برچسب اصالت

سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا به عنوان یکی از راه های استعلام اصالت شناخته می شود. استفاده از این راه مزیت های بسیاری دارد. برای مثال بسیاری از افراد تصور می کنند که برای استعلام اصالت محصول حتما باید به گوشی های هوشمند و یا اینترنت دسترسی داشته باشند. چرا که نرم افزارهای شناسایی اصالت محصول، تنها روی گوشی های هوشمند قابلیت نصب دارند.

همچنین استعلام اصالت از طریق سایت نیز به وسیله اینترنت انجام می شود. اما استفاده از سامانه پیامکی لیبل اصالت نیاز به اتصال به اینترنت و یا گوشی هوشمند ندارد. شما حتی با یک گوشی ساده و داشتن یک سیمکارت می توانید با ارسال شماره ۱۶ رقمی درج شده روی برچسب به سامانه پیامکی مورد نظر عملیات استعلام اصالت را انجام دهید.

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد
بیشتر بخوانید

همانطور که ذکر شد سامانه پیامکی لیبل اصالت جمهوری اسلامی ایران تنها یک شماره واحد است. این شماره از طریق سازمان غذا و دارو در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. در واقع به تمامی محصولات معتبر و با کیفیت پس از دریافت مجوز پخش، از طریق سازمان غذا و دارو یک کد استعلام ۱۶ رقمی اعطا می شود. این کد رقمی روی لیبل های اصالت و زیر یک لایه اسکرچ شده درج می شود.

شما با ارسال این کد به سامانه مربوطه می توانید از اصالت و سلامت کالای خود مطمئن شوید. شماره سامانه پیامکی برچسب اصالت کالا عبارت است از: ۲۰۰۰۸۸۲۲. بنابراین شما تنها از طریق این سامانه می توانید به اصل یا تقلبی بودن محصول پی ببرید و در صورت تقلبی بودن محصول مراتب را به نهادهای مربوطه اطلاع دهید. امید است اطلاعات ارائه شده زمینه آشنایی شما با سامانه پیامکی برچسب اصالت را فراهم کرده باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *