لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی

در این مقاله، به بررسی نکاتی در مورد لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی می پردازیم. همچنین شکل ظاهری این لیبل ها، نحوه دریافت آن ها و… را نیز برای شما مطرح خواهیم کرد. به علاوه با بررسی مزیت های استفاده از برچسب اصالت بر روی مواد شوینده و بهداشتی شما را با کاربردهای شگفت انگیز آن آشنا خواهیم کرد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی چیست؟

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی، به برچسب هایی اطلاق می شود که می توانند سلامت و اصالت محصولات شوینده و بهداشتی را به مصرف کننده نشان دهند. همانطور که می دانید، محصولات شوینده و بهداشتی از دسته محصولات سلامت محور به شمار می روند. طبق مصوبه ای قانونی در اواخر سال ۱۳۸۹ قانونی تصویب شد که طی آن، تمامی تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات سلامت محور، موظف به درج برچسب اصالت بر روی مواد شوینده و بهداشتی روی محصولات خود شدند. این قانون از اوایل سال ۱۳۹۰ به مرحله اجرا درآمده است و تا کنون نیز در کشور ما با قدرت در حال اجرا می باشد.

درج لیبل اصالت روی مواد شوینده و بهداشتی مزیت های متعددی دارد. در واقع مصرف کننده با بررسی و استعلام اصالت مواد شوینده و بهداشتی می تواند از کیفیت و اصالت محصول باخبر شود. چرا که این لیبل ها از طرف سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، تنها به ارگان هایی اعطا می شوند که از شرایط استاندارد برای تولید یا وارد کردن محصول برخوردار باشند. بنابراین تمامی محصولاتی که دارای لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی ایران می باشند، از کیفیت و سلامت بالایی برخوردارند و تمامی مراحل کنترل کیفیت را پشت سر گذاشته اند. پس مصرف کننده می تواند با خیال راحت آن ها را مورد مصرف قرار دهد.

برچسب مشخصات کالا و کاربردهای آن
بیشتر بخوانید

بررسی شکل ظاهری برچسب اصالت مواد شوینده و بهداشتی

همانطور که در بخش ابتدایی محتوا گفته شد، لیبل اصالت کالا به منظور آگاهی خریدار از اصالت و کیفیت محصول روی آن درج می شود. اما برای استفاده از قابلیت های مهم این لیبل ها باید ابتدا با شکل ظاهری آن ها آشنایی پیدا کنیم. برچسب اصالت مواد بهداشتی یک لیبل ترکیب شده با رنگ زرد و سفید است که روی آن اطلاعات خاصی درج شده است.

لیبل تلفیقی اصالت چیست و چه کاربردی دارد؟ | سلامت دارو ایرانیان

کد GTIN، GS1، شناسه اسکرچ شده، بارکد های مختلف، شماره های تماس و پیامک و… از جمله اطلاعاتی هستند که روی لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی درج شده اند. شما با استفاده از این کد ها و بارکد ها و استعلام آن ها می توانید از کیفیت و سلامت محصولاتی که خریداری کردید، اطلاع پیدا کنید.

چگونه می توان این برچسب های اصالت را تهیه کرد؟

برای تهیه و خرید لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی، مطمئن ترین راه، مراجعه به شرکت های تولید و چاپ لیبل است. این شرکت ها برای تولید لیبل های جدید و متنوع و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، از نرم افزارهای معتبری استفاده می کنند. این نرم افزار اصالت کالا به راحتی عملیات تولید کد را انجام داده و به ازای هر محصول کدی واحد در اختیار شما قرار می گیرند. به علاوه انجام تمامی این عملیات ها برای تولید کننده و وارد کننده، نیاز به کسب مجوز دارد. این شرکت ها با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان ممکن زمینه دریافت مجوز را برای شما فراهم می کند.

شرکت سلامت دارو ایرانیان مفتخر است به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه ارائه دهنده این خدمات، راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهد. برای مشاوره تخصصی و رایگان با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن های ما (۰۹۱۲۰۳۶۱۹۵۰ – ۰۲۱۴۴۱۲۲۹۶۷ – ۰۲۱۴۴۱۲۹۵۷۰) تماس بگیرید.

شرکت های تولید کننده لیبل اصالت محصولات خود را در کیفیت ها وقیمت های متنوعی به مشتری ارائه می دهند. شما می توانید با توجه به نیاز خود، لبیل ها را در سایز ها و کیفیت های مختلف خریداری نمایید. مشتری های لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی معمولا تولید کنندگان داخلی این گونه محصولات و وارد کنندگان قانونی آن ها می باشند. چرا که این ارگان ها برای توزیع و پخش محصولات خود، نیاز به این لیبل ها دارند. باید بدانید که امروزه، محصولات بدون لیبل اصالت، اجازه فروش در بازارهای داخلی را نخواهند داشت.

بررسی اهمیت استفاده از لیبل اصالت روی مواد شوینده و بهداشتی

مواد شوینده و بهداشتی از مهم ترین محصولات سلامت محور شناخته می شوند. همانطور که می دانید، بخش بزرگی از محصولات شوینده و بهداشتی توسط انسان و به صورت مستقیم مصرف می شوند. بنابراین درج برچسب اصالت مواد شوینده و بهداشتی از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است. برای مثال شامپو ها، صابون ها، شوینده های پوشتی، محصولات بهداشتی مانند دستمال کاغذی، نوار بهداشتی، انواع کرم ها و لوسیون ها و… همگی از انواع محصولات شوینده و بهداشتی به شمار می روند. تمامی این محصولات به صورت مستقیم با پوست انسان سر و کار دارند. بنابراین عدم رعایت استاندارد در هر یک از آن ها می تواند به راحتی سلامت انسان را تحت الشعاع قرار دهد. از این رو درج لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی پوست امری مهم و ضروری به شمار می رود.

سامانه پیامکی لیبل اصالت کالا
بیشتر بخوانید

برچسب اصالت مواد شوینده و بهداشتی

الصاق لیبل اصالت روی مواد شوینده و بهداشتی می تواند از وقوع قاچاق در زمینه محصولات بهداشتی نیز جلوگیری کند. همانطور که می دانید قاچاق کالا و محصول، تاثیر بسیار بدی روی اقتصاد کشور می گذارد. تولید کننده، وارد کننده، منبع اقتصادی کشور، مردم و… با وجود قاچاق کالا، آسیب هایی جبران ناپذیر خواهند دید.

نکته قابل توجه در مورد لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی این است که استفاده از آن روی محصولات بهداشتی تا حد زیادی از قاچاق کالا جلوگیری خواهد کرد. در واقع سازمان غذا و دارو و دیگر نهاد های معتبر تنها به محصولی مجوز و لیبل می دهند، که دارای سلامت کافی باشد و از موازین قانونی وارد کشور شده باشد. در واقع یکی از شروط دریافت لیبل اصالت ، داشتن مدارک ثبت در گمرک است.

لیبل اصالت تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟

لیبل اصالت مواد شوینده و بهداشتی اصل با دید ظاهری از انواع تقلبی قابل تشخیص نیست. پس باید برای آن تدابیر دیگری بیندیشیم. استعلام کدهای درج شده روی این لیبل ها می تواند راه خوبی برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن لیبل باشد. این استعلام می تواند از طریق پیامک، تلفن، نرم افزارهای بارکد خوان و… صورت گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *