خرید لیبل وزارت بهداشت

بررسی نکات اساسی در مورد خرید لیبل وزارت بهداشت

این روزها، خرید لیبل وزارت بهداشت با استقبال گسترده ای از سوی تولید کنندگان یا وارد کنندگان محصولات دارویی، آرایشی و بهداشتی مواجه شده است.

محصولات آرایشی، بهداشتی و دارویی، از دسته محصولاتی به شمار می روند که حتما باید دارای تاییدیه از وزارت بهداشت باشند.

از آنجایی که این محصولات دارای ارتباط نزدیکی با سلامت و جان افراد هستند، باید دارای مجوزهای لازم از نهادهای مربوطه باشند.

اما یک خریدار، از کجا می تواند استاندارد بودن محصول خریداری شده را بررسی کند؟

در پاسخ به این سوال می توان گفت که خرید لیبل وزارت بهداشت، در واقع به همین منظور صورت می گیرد. محصولی که مورد تایید وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو باشد، با شناسه یا کد خاصی در سامانه های مربوطه ثبت می شود. با درج این شناسه ها روی لیبل های وزارت بهداشت، خریدار می تواند از اصالت کالای خریداری شده، مطمئن شود.

بنابراین می توان گفت که هدف اصلی از خرید لیبل وزارت بهداشت، اطمینان خریدار از اورجینال و استاندارد بودن کالای خریداری شده می باشد. در این محتوا قصد داریم در مورد لیبل های وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه دهیم و آنها را برای شما معرفی کنیم. پس تا پایان محتوا ما را همراهی کنید.

معرفی انواع لیبل های وزارت بهداشت

خرید لیبل وزارت بهداشت، معمولا در انواع مختلفی انجام می شود. مهمترین لیبل های نمونه در ۳ نوع دسته بندی می شوند.

انواع لیبل های وزارت بهداشت

انواع لیبل های وزارت بهداشت

یکی از این لیبل ها که به عنوان مهمترین نوع لیبل شناخته می شود، لیبل اصالت کالا می باشد. لیبل اصالت یک برچسب زرد رنگ، حاوی چند شناسه و بارکد است. از طریق شناسه و بارکدهای موجود روی برچسب اصالت می توان استاندارد بودن کالای مربوطه را بررسی کرد.

راهنمای خرید برچسب اصالت و سلامت کالا
بیشتر بخوانید

مورد دوم، لیبل سیب سلامت است. این لیبل معمولا روی محصولات خوراکی و آرایشی بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو درج می شود. این لیبل نشان می دهد که کالای خریداری شده توسط شما کاملا استاندارد است و استفاده از آن سلامتی شما را با خطر مواجه نخواهد کرد.

مورد دیگری که ممکن است حین خرید لیبل وزارت بهداشت با آن برخورد داشته باشید، نشانگر تغذیه ای سازمان غذا و دارو می باشد. این لیبل شامل نوارهای رنگی مختلفی است که نشانگر اندازه مواد تشکیل دهنده محصول می باشند. رنگ قرمز نشان دهنده زیاد بودن ماده، رنگ سبز نماد کم بودن آن و رنگ نارنجی نیز وجود میزان متوسطی از یک ماده در محصول را نشان می دهد.

برای مثال، اگر نوار قند محصول، به رنگ قرمز بود، یعنی مقدار قند موجود در ماده زیاد است. بنابراین افرادی که دچار بیماری دیابت هستند باید از مصرف آن خودداری کنند. این لیبل می تواند راهنمای مناسبی برای افراد برای مصرف محصولات غذایی باشد. در واقع با استفاده از این اطلاعات می توان ماده مورد نظر را با اطمینان خاطر مصرف کرد.

معرفی خریداران برچسب های وزارت بهداشت

خرید لیبل وزارت بهداشت، معمولا توسط طیف گسترده ای از مجموعه ها صورت می گیرد. تولید کنندگان و وارد کنندگان انواع محصولات آرایشی، بهداشتی، غذایی و دارویی باید حتما این انواع لیبل را خریداری کنند. در ادامه به معرفی مهمترین موارد استفاده از لیبل های وزارت بهداشت می پردازیم.

  • مکمل های ورزشی: یکی از محصولاتی که معمولا در مقیاس قابل توجهی به کشور وارد می شوند، مکمل های ورزشی هستند. این مکمل ها باید حتما از استانداردهای مناسب برخوردار باشند تا سلامت جسمی ورزشکار را با مشکل مواجه نکنند. لیبل وزارت بهداشت روی مکمل نشان دهنده استاندارد بودن آن است. بنابراین مکمل هایی که دارای لیبل اصالت می باشند کاملا مطمئن و استاندارد هستند.
  • محصولات دارویی: محصولات دارویی نیز از دسته محصولاتی هستند که به خرید لیبل وزارت بهداشت نیاز دارند. لیبل وزارت بهداشت روی محصولات دارویی، نشان دهنده قانونی بودن محصول و استاندارد بودن آن است.
  • محصولات غذایی: لیبل وزارت بهداشت، می تواند اطلاعات خوبی از مواد موجود در محصولات غذایی فرآوری شده به خریدار بدهد. بنابراین درج لیبل وزارت بهداشت روی محصولات غذایی داخلی و خارجی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • محصولات آرایشی و بهداشتی: خرید لیبل وزارت بهداشت برای محصولات آرایشی و بهداشتی از اهمیت بالایی برخوردار است. از آنجایی که مواد آرایشی و بهداشتی به صورت مستقیم با پوست افراد سر و کار دارند، باید حتما دارای تاییدیه های معتبری از وزارت بهداشت باشند.
 نشانگر تغذیه ای سازمان غذا و دارو

نشانگر تغذیه ای سازمان غذا و دارو

مراحل و شرایط خرید لیبل وزارت بهداشت

برای خرید لیبل وزارت بهداشت باید شرایط و ضوابطی رعایت شود. در واقع بدون داشتن این شرایط، شما قابلیت خرید لیبل های وزات بهداشت را نخواهید داشت. برای این کار لازم است ابتدا وارد سامانه غذا و دارو شده و اطلاعات مورد نظر را در آن ثبت کنید. در نهایت یک کد فعال سازی دریافت خواهید کرد.

نحوه تشخیص اصالت کالا با بارکد
بیشتر بخوانید

در مرحله بعد باید اطلاعات محصولی که قصد خرید لیبل وزارت بهداشت برای آن را دارید، در اختیار سازمان غذا و دارو قرار داده شود. این اطلاعات شامل سری ساخت، تاریخ تولید و انقضای محصول، شماره ترخیص کالا از گمرک، کد GTIN و پروانه بهداشتی می باشد. تمامی این اطلاعات باید به طور دقیق در فایل اکسل ذخیره شده و در اختیار نهاد مربوطه قرار گیرند.

همچنین علاوه بر موارد گفته شده، باید نام دقیق شرکت و شناسه ملی آن، نام دقیق وارد کننده و شناسه ملی آن، نام دقیق توزیع کننده و شناسه ملی آن نیز در سامانه مربوطه ثبت شود. با وجود چنین مدارکی شما می تواند نسبت به خرید لیبل وزارت بهداشت اقدام نمایید. همچنین برای راحتی کار می توانید به شرکت های معتبر چاپ لیبل مراجعه کنید.

چگونه می توان لیبل های تقلبی وزارت بهداشت را شناسایی کرد؟

متاسفانه در سالهای اخیر، بسیاری از شرکت های سودجو با تولید لیبل های تقلبی وزارت بهداشت، باعث شده اند تا خریدار حتی با مشاهده برچسب اصالت و لیبل های وزارت بهداشت، از سلامت کالا اطمینان کافی نداشته باشد.

لازم به ذکر است، شناسایی لیبل های اصلی وزارت بهداشت کار سختی نیست. شناسه ای که روی لیبل های اصلی درج می شود، در سامانه غذا و دارو موجود است. بنابراین شما با ثبت شناسه می توانید به راحتی از اصالت کالا مطمئن شوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خدمات چاپ لیبل های وزارت بهداشت میتوانید با کارشناسان ما در شرکت سلامت دارو تماس بگیرید.

امید است مطالب ارائه شده، زمینه آشنایی شما با مسئله خرید لیبل وزارت بهداشت را فراهم کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *