استعلام بارکد وزارت بهداشت + آموزش سلامت دارو ایرانیان

استعلام بارکد وزارت بهداشت و روش های آن

استعلام بارکد وزارت بهداشت در خرید و فروش محصولات دارویی و بهداشتی دارای برچسب اصالت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. این روزها، محصولات آرایشی و بهداشتی از جمله کالاها و اقلام پر فروش در کشور ایران به شمار می روند. مردم به دلایل زیادی ترجیح می دهند از سلامت بدن، پوست و موی خود مراقبت کنند. این مسئله نیازمند مصرف دارو، مکمل، محصولات آرایشی، بهداشتی و… می باشد.

این محصولات در صورتی مورد اعتماد و سلامت هستند که استعلام بارکد الصاق شده روی آن ها تایید شود. در واقع می توان این طور گفت که تمامی محصولات سلامت محور اعم از انواع محصولات دارویی، بهداشتی و آرایشی و… دارای بارکدهایی هستند که سلامت و استاندارد آن ها را به مشتری ثابت می کنند. البته باید عملیات استعلام بارکد حتما روی آن ها صورت گیرد.

به طور کلی می توان این گونه بیان کرد که استعلام بارکد وزارت بهداشت به شما کمک می کند تا از کیفیت و سلامت مواد دارویی و محصولات آرایشی و بهداشتی خریداری شده خود، مطمئن باشید. در این مقاله به بررسی نکاتی در این مورد می پردازیم. پس همراه ما باشید.

قانون استعلام بارکد وزارت بهداشت چیست؟

شاید دانستن این مسئله برای شما جذاب باشد که استعلام بارکد وزارت بهداشت ایران در واقع به عنوان یک قانون شناخته می شود. از حوالی سال ۱۳۹۰ دستوری مبنی بر برچسب دار شدن محصولات سلامت محور صادر شد. به این ترتیب تمامی محصولات سلامت محور که از دسته بندی آن ها آگاهی دارید، موظف به دریافت برچسب های دارای بارکد شدند.

بررسی صفر تا صد بارکد لوازم آرایشی
بیشتر بخوانید

بنابراین تمامی تولید کنندگان این دسته از محصولات و وارد کنندگان قانونی آن ها باید این برچسب های دارای بارکد را دریافت کنند. در غیر این صورت، محصولات اجازه فروش در بازارهای داخلی را نخواهند داشت. محصولاتی که این بارکد ها را دریافت می کنند از سلامت و استاندارد ویژه ای برخوردارند. یعنی اگر پس از خرید این محصولات عملیات استعلام بارکد اینترنتی را روی آن ها انجام دهید، پیامی مبنی بر سلامت، کیفیت و قانونی بودن محصول برای شما ارسال خواهد شد.

استعلام بارکد وزارت بهداشت + آموزش سلامت دارو ایرانیان

محصولات سلامت محور شامل چه دسته هایی هستند؟

الصاق بارکد وزارت بهداشت روی محصولات سلامت محور صورت می گیرد. البته این روزها تقریبا تمامی محصولات داخلی و خارجی دارای بارکد هستند و عملیات استعلام باید روی آن ها صورت گیرد. اما شاید سوال کنید که محصولات سلامت محور، دقیقا چه دست کالاهایی هستند؟ در ادامه این محصولات را برای شما معرفی خواهیم کرد.

  • محصولات دارویی: همان طور که می دانید، داروها به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. شربت ها، قطره ها، پماد ها، قرص ها، آمپول ها و… از مهم ترین انواع این محصولات به شمار می روند. بنابراین هنگام خرید این محصولات باید حتما استعلام بارکد وزارت بهداشت را روی آن ها انجام دهید.
  • محصولات آرایشی و بهداشتی: محصولات آرایشی و بهداشتی معمولا مورد استفاده گسترده بانوان قرار دارند. این محصولات بیشتر مو و پوست را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین باید دارای استاندارد و سلامت فوق العاده ای باشند. با انجام فرآیند استعلام بارکد وزارت بهداشت می توان کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی را تضمین کرد.
  • مکمل های دارویی، غذایی و بدنسازی: استعلام بارکد وزارت بهداشت ضامن سلامت و استاندارد انواع مختلف مکمل ها نیز محسوب می شود. مکمل ها مانند دارو مصرف می شوند. بنابراین باید حتما از سلامت بالایی برخوردار باشند و فرمولاسیون آن ها توسط نهاد های معتبری مانند وزارت بهداشت تایید شده باشد. محصولات دارای برچسب و بارکد از دسته محصولات استاندارد به شمار می روند.
  • اقلام و ابزار آلات پزشکی: استعلام بارکد وزارت بهداشت برای اقلام و محصولات پزشکی نیز صورت می گیرد. این محصولات در انواع درمانگاه ها، بیمارستان ها، کلینیک ها، مطب های پزشکی و دندان پزشکی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

چطور می توان استعلام بارکد وزارت بهداشت را انجام داد؟

شاید فکر کنید که استعلام بارکد وزارت بهداشت کار بسیار سخت و دشواری می باشد. اما این کار در نهایت راحتی صورت می گیرد. برای این کار می توانید از روش های متنوعی استفاده کنید. از متداول ترین روش ها می توان به استعلام بارکد اینترنتی اشاره کرد. استعلام بارکد وزارت بهداشت برنامه های اینترنتی مخصوص به خود را دارد.

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو
بیشتر بخوانید

استعلام بارکد وزارت بهداشت + آموزش سلامت دارو ایرانیان

اپلیکیشن ها و برنامه های مختلفی برای استعلام بارکد وجود دارند. البته باید دقت کنید که حتما از اپلیکیشن های معتبر و تایید شده وزارت بهداشت استفاده کنید. این نرم افزارها معمولا به یک اسکنر پیشرفته مجهز هستند که عملیات اسکن بارکد را انجام می دهند و از این طریق، اطلاعاتی خاص و درست از محصول را به شما ارائه می دهند. پس تنها با نصب اپلیکیشن های معتبر می توانید اطلاعات دقیقی از محصولات سلامت محور و سلامت آن ها کسب کنید.

از دیگر روش های مرسوم اینترنتی برای استعلام بارکد وزارت بهداشت می توان به سامانه ها و سایت های استعلامی اشاره کرد. این سامانه ها نیز تحت نظارت نهادهای معتبری مانند وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو فعالیت می کنند. روش های تلفنی و پیامکی نیز از روش های مرسوم در استعلام بارکدهای محصولات بهداشتی به شمار می روند.

برای دریافت بارکد وزارت بهداشت برای محصولات باید چه کار کرد؟

اگر شما نیز جزء تولید کنندگان و یا وارد کنندگان محصولات سلامت محور به شمار می روید بهتر است با آسان ترین راه های دریافت بارکدهای وزارت بهداشت آشنا شوید. برای این کار نیاز به تهیه مدارک و مستنداتی از محصول، نام شرکت، برند، فرمولاسیون محصول و… دارید. در واقع تمامی این مدارک و مستندات باید به سمع و نظر نهادهای مربوطه برسند، در نتیجه آن ها سلامت محصول شما را تضمین می کنند و بارکدهایی به محصولات شما اختصاص می دهند.

البته در حال حاضر، شرکت های مختلفی در زمینه چاپ برچسب و بارکد فعالیت می کنند. با استفاده از خدمات این مجموعه ها می توانید تا حد زیادی کار خود را راحت کنید. چرا که این شرکت ها سال هاست که در زمینه های مد نظر شما فعالیت می کنند و به پیچ و خم راه کارهای اداری احاطه و تسلط دارند. استعلام بارکد وزارت بهداشت در صورتی که از چنین شرکت هایی بارکد ها را دریافت کرده باشید، امکان بروز خطای کمتری خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *