لیبل اصالت مکمل

لیبل اصالت مکمل های ورزشی و دارویی

لیبل اصالت مکمل از جمله برچسب هایی که روی انواع مکمل درج می شود. لیبل های اصالت مکمل به شما کمک می کنند تا اطلاعات اصلی محصول را پیدا کنید. همانطور که می دانید مکمل ها انواع مختلفی دارند. تمامی انواع مکمل به صورت مستقیم مصرف شده و در صورت عدم رعایت استاندارد و اصول بهداشتی ممکن است سلامت فرد را با خطراتی جدی مواجه کنند.

لیبل اصالت چیست و چه کاربردی دارد؟

درج لیبل اصالت مکمل روی انواع مکمل های دارویی و ورزشی باعث می شود تا خریدار آن ها را با خیال راحت تری مصرف کند. لیبل های اصالت همان برچسب های زرد و سفیدی هستند که روی مکمل های دارویی و بدنسازی چسبانده می شوند. روی لیبل اصالت مکمل شناسه ها و کدهایی درج شده است. هم چنین بارکد و یک لایه اسکرچ شده نیز روی آن وجود دارد.

از جمله اطلاعات درج شده روی لیبل اصالت می توان به شناسه رهگیری، کد مخفی ۱۶ رقمی، اطلاعات تماس و پیامک، بارکد میله ای و QR CODE، سری ساخت و تاریخ انقضای محصول می باشد. بنابراین باید دقت کنید که تنها دیدن برچسب اصالت روی انواع مکمل های دارویی، غذایی و بدنسازی کافی نیست. بلکه باید حتما اطلاعات درج شده روی آن را نیز به طور کامل مورد بررسی قرار دهید.

لیبل اصالت مکمل

در این محتوا قصد داریم به بررسی نکاتی در مورد لیبل اصالت الصاق شده روی مکمل های ورزشی و دارویی بپردازیم. سپس با بررسی انواع مکمل مزیت های استفاده از این برچسب روی محصولات را برای شما شرح دهیم. در نهایت نیز نکاتی در مورد نحوه استعلام اصالت این لیبل ها به شما ارائه خواهیم کرد. امیدواریم که تا پایان محتوا با ما همراه باشید.

بررسی انواع مکمل و اهمیت درج برچسب سلامت روی آن ها

لیبل اصالت مکمل روی مکمل های مختلفی درج می شود. همانطور که می دانید، مکمل های متنوعی در بازار وجود دارد. هر یک از این مکمل ها به صورت مستقیم و توسط قشر خاصی مصرف می شوند. بنابراین باید تمامی آن ها مورد بررسی و تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو قرار گیرند. در ادامه به انواع مختلف این لیبل ها اشاره خواهیم کرد.

تشخیص اصالت کالا از روی بارکد
بیشتر بخوانید

یکی از پر مصرف ترین مکمل های موجود در ایران، مکمل بدنسازی است. بدنسازی و پرورش اندام، در کنار تمرین های سخت و پیشرفته به مکمل هایی نیز نیاز دارد. لیبل اصالت مکمل بدنسازی روی مکمل های مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو درج می شود. لازم است بدانید مصرف آن دسته از مکمل های بدنسازی که فاقد لیبل اصالت هستند، ممکن است برای شما بسیار خطرناک باشد. پس باید دقت کنید که حتما مکمل های داری لیبل اصالت را خریداری کنید.

دومین دسته مکمل های پر مصرف، مکمل های دارویی به شمار می روند. مکمل های دارویی نیز به دلیل کاربرد ویژه ای که دارند بسیار کاربردی و موثر هستند. این مکمل ها معمولا شامل پروتئین، ویتامین و… می باشند. لیبل اصالت مکمل دارویی تنها روی آن دسته از محصولات دارویی درج می شود که استانداردهای لازم برای مصرف را داشته باشند. بنابراین وقتی یک مکمل دارویی خریداری می کنید، باید حتما به برچسب درج شده روی آن دقت کنید تا با مصرف آن خطری متوجه سلامت شما نشود.

لیبل اصالت مکمل

سومین دسته از مکمل های پر مصرف، مکمل هایی غذایی هستند. مکمل های غذایی اکثرا برای کودکان مورد استفاده قرار می گیرند و به تقویت قوای جسمی آن ها کمک می کنند. بنابراین این دسته از مکمل ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار هستند چرا که مصرف کننده عمده آن ها، کودکان محسوب می شوند. اگر نگران سلامت کودک خود هستید، باید دقت کنید که مکمل های غذایی که برای آن ها خریداری می کنید حتما دارای برچسب اصالت باشند.

آموزش کنترل اصالت کالا
بیشتر بخوانید

پس می توان گفت، درج لیبل اصالت روی محصولات مختلف دارویی، غذایی و بدنسازی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما با مشاهده لیبل اصالت مکمل ایران روی این محصولات می توانید با خیال راحت تری آن ها را مصرف کنید. خرید محصولات بدون لیبل اصالت می تواند سلامت شما را با مشکلات جدی مواجه کند. البته تنها مشاهده برچسب اصالت روی مکمل برای تایید سلامت آن ها کافی نیست. بلکه باید عملیات استعلام آن ها نیز انجام شود. در ادامه به بررسی روش های استعلام خواهیم پرداخت.

روش های استعلام اصالت لیبل مکمل

همانطور که در انتهای بخش پیش ذکر شد، شما تنها با مشاهده لیبل اصالت مکمل نمی توانید از سلامت آن اطمینان خاطر پیدا کنید. چرا که امروزه بسیاری از افراد سودجو برای فروش محصولات تقلبی خود، اقدام به درج برچسب های تقلبی روی محصولات می کنند. پس حتما علاوه بر مشاهده، به بررسی اصالت محصول نیز نیاز دارید. برای بررسی اصالت محصول لازم نیست کار خاصی انجام دهید. شما از طریق روش های مختلفی می توانید عملیات استعلام اصالت مکمل را انجام دهید.

سامانه پیامکی استعلام اصالت کالا

استعلام اصالت مکمل از روی بارکد یکی از این روش ها به شمار می رود. همانطور که می دانید لیبل های اصالت دارای بارکدهایی هستند. شما با استفاده از نرم افزارهای بارکدخوان می توانید عملیات استعلام اصالت مکمل مورد نظر خود را تنها طی چند دقیقه انجام دهید. از طرفی استفاده از سرویس های پیامکی و تلفن گویا نیز از دیگر روش های استعلام اصالت محصول به شمار می روند. همچنین شما می توانید برچسب اصالت مکمل را از طریق سامانه غذا و دارو مورد استعلام و بررسی قرار دهید.

استعلام شماره ثبت دارو
بیشتر بخوانید

نحوه دریافت لیبل اصالت برای مکمل های ورزشی و دارویی

شرکت های تولید کننده و وارد کننده محصولات مکمل، باید برای دریافت لیبل اصالت عملیاتی را انجام دهند. برای مثال باید وارد سامانه غذا و دارو شده و عملیات ثبت نام و دریافت مجوز را انجام دهند. البته می توان این عملیات را از طریق شرکت های تولید لیبل اصالت نیز انجام داد. این شرکت ها پس از دریافت مجوز، با استفاده از مواد لازم، نرم افزارهای طرح و تولید کد و پرینترهای پیشرفته، عملیات چاپ لیبل اصالت مکمل را انجام می دهند. استفاده از خدمات این مجموعه ها باعث صرفه جویی در هزینه و وقت شما خواهد شد. امید است اطلاعاتی که در این محتوا به شما ارائه شد، زمینه مناسبی برای آشنایی شما با برچسب اصالت مکمل را فراهم کرده باشد.

نحووه تشخیص مکمل های تقلبی از مکمل اورجینال و اصل

با مطالعه این اینفوگرافیک می توانید نحوه شناسایی مکمل اصل را یاد بگیرید و از مکمل های جعلی دور بمانید…

لیبل اصالت مکمل

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *