برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

در این محتوا قصد داریم به بررسی شرایط و ویژگی های لازم برای دریافت برچسب اصالت سازمان غذا و دارو بپردازیم. پس اگر قصد افزایش آگاهی در این زمینه را دارید، می توانید ما را تا انتهای محتوا همراهی کنید.

لیبل اصالت سازمان غذا و دارو چیست؟

برچسب اصالت سازمان غذا و دارو، یکی از مهم ترین برچسب هایی است که مورد استفاده قرار می گیرد. دریافت این برچسب نیازمند گذراندن روال قانونی می باشد. در واقع تنها محصولاتی حق دریافت برچسب اصالت و سلامت را دارند که استاندارد و کیفی آنها مورد تایید سازمان های مربوطه قرار گرفته باشد. این قانون از سال ۱۳۹۰ برای محصولات سلامت محور بنا نهاده شد.

از سال ۱۳۹۰، تمامی محصولات سلامت محور تولید داخل و وارد شده از خارج، مستلزم دریافت لیبل اصالت سازمان غذا و دارو شده اند. در واقع می توان گفت که محصولات سلامت محور، ابتدا توسط نهادهای معتبر مورد بررسی و کنترل کیفیت قرار می گیرند و سپس در صورت دارا بودن استانداردهای لازم، مجوز دریافت برچسب سازمان غذا و دارو را دریافت می کنند.

مزایای برچسب اصالت وزارت بهداشت

حال که با ضرورت درج برچسب اصالت سازمان غذا و دارو روی محصولات بهداشتی و سلامت محور آشنا شدیم، بهتر است با کاربردها و مزایای آنها نیز آشنا شویم. درج لیبل اصالت سازمان غذا و دارو مزیت های زیادی برای مردم و کشور خواهد داشت. اولین نکته و اولین مزیت، این است که مردم توانایی نظارت روی اجناس را پیدا می کنند. در واقع این برچسب ها این امکان را برای شما فراهم می کنند تا در سریع ترین زمان ممکن عملیات نظارت روی محصولات را انجام دهید.

روش های استعلام اصالت فرآورده های سلامت
بیشتر بخوانید

لیبل اصالت سازمان غذا و دارو

درج لیبل اصالت سازمان غذا و دارو به شما کمک می کند تا از طریق اطلاعات درج شده روی محصول و بررسی آن، کیفیت محصول را مورد سنجش قرار دهید. در واقع برای شناسایی یک جنس اصل از تقلبی می توانید این عملیات را انجام دهید. همانطور که می دانید امروزه اجناس فیک و تقلبی گسترش ویژه ای در بازار پیدا کرده اند. از آنجایی که این محصولات بسیار نزدیک به نمونه های اصلی تولید می شوند، تشخیص جنس فیک از اصل کار بسیار سختی است. برچسب اصالت کالا در تشخیص محصولات اصل به شما کمک می کند.

از طرف دیگر استفاده از برچسب اصالت سازمان غذا و دارو باعث جلوگیری از قاچاق محصول خواهد شد. همانطور که می دانید، تنها محصولات قانونی وارداتی حق دریافت لیبل استعلام اصالت سازمان غذا و دارو را خواهند داشت. یعنی محصولاتی ک از طریق گمرک وارد می شوند و دارای شناسه ثبت شده در سازمان غذا و دارو هستند، می توانند برچسب های اصالت کالا را دیافت کنند. بنابراین محصولاتی که از طریق غیر قانونی و قاچاق وارد کشور شده اند، حق دریافت لیبل های اصالت را ندارند. از این رو، توزیع محصولات قاچاق در کشور به حداقل میزان ممکن کاهش پیدا خواهد کرد.

چاپ برچسب اصالت سازمان غذا و دارو چگونه انجام می شود؟

چاپ برچسب اصالت کالا مخصوص سازمان غذا و دارو، معمولا توسط مجموعه های معتبر انجام می شود. تمامی تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات سلامت محور، برای دریافت لیبل اصالت سازمان غذا و دارو باید ابتدا به تشکیل پرونده در سایت این سازمان بپردازید. سپس پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده می توانید مجوز دریافت برچسب اصالت سازمان غذا و دارو را دریافت کنید.

استعلام بارکد وزارت بهداشت و روش های آن
بیشتر بخوانید

البته مجموعه های معتبر برای چاپ برچسب اصالت کالا نیز می توانند به جای شما عملیات ثبت نام در سازمان غذا و دارو را انجام دهند. این مجموعه ها اطلاعات مناسب را از شما دریافت کرده و مجوزهای لازم را برای شما دریافت می کنند و سپس عملیات چاپ لیبل اصالت کالا را انجام می دهند.

این مجموعه ها برای تولید برچسب های اصالت از موادری به نام ریبون استفاده می کنندو ریبون ها در عملیات چاپ مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات در کیفیت های مختلفی تولید شده و در اختیار مصرف کننده قرار می گیرند عملیات فروش لیبل اصالت کالا سازمان غذا و دارو معمولا در مقیاس عمده و گسترده انجام می شود. این برچسب های خام به صورت رولی تهیه می شوند و در اختیار شما قرار می گیرند تا آنها را روی محصولات خود درج کنید.

برچسب اصالت وزارت بهداشت

قیمت انواع برچسب اصالت سازمان غذا و دارو

قیمت لیبل اصالت سازمان غذا و دارو معمولا به دلایل مختلفی تعیین می شود. یکی از دلایل افزایش یا کاهش قیمت این برچسب ها نوع ریبون مورد استفاده درآنها می باشد. ریبون ها انواع مختلفی دارند که بعضی از آنها دارای کیفیت پایین تر و برخی از آنها نیز دارای کیفیت بالاتری می باشند. بدیهی است ریبون های دارای کیفیت بالاتر، دارای قیمت بیشتری نیز هستند. ریبون ها از لحاظ درجه کیفیتی به ترتیب به انواع ریبون وکس، وکس رزین، رزین و سوپر رزین دسته بندی می شوند.

از دیگر موارد تاثیرگذار بر قیمت می توان به نوع چاپ برچسب اشاره کرد. برچسب هایی که به صورت یکطرفه چاپ می شوند دارای قیمت بالاتری هستند. زیرا هنگام چاپ آنها، فشار بیشتری به چاپگر وارد می شود. همچنین سایز برچسب نیز می تواند بر قیمت آن تاثیرگذار باشد. به هرحال بهتر است برای دریافت برچسب اصالت وزارت بهداشت با قیمتی مناسب، به مجموعه های معتبر چاپ برچسب مراجعه کرده و برچسب مورد نظر خود را به صورت عمده خریداری نمایید.

خلاصه و جمع بندی

لیبل اصالت سازمان غذا و دارو معمولا روی محصولات سلامت محوری مانند غذا، دارو، محصولات آرایشی و بهداشتی و… درج می شود. این برچسب به شما اطمینان خاطر می دهد که محصول خریداری شده دارای استاندارد می باشد. همچنین درج این برچسب روی محصولات می تواند تا حد زیادی از قاچاق جلوگیری کند. بنابراین درج این برچسب ها می تواند فواید زیادی برای مردم و کشور داشته باشد.

استعلام لیبل اصالت کالا
بیشتر بخوانید

امروزه مجموعه های بسیاری عملیات چاپ برچسب اصالت سازمان غذا و دارو را انجام می دهند. شما با مراجعه به این مجموعه ها می توانید در مدت زمانی کوتاه و با قیمتی مناسب به لیبل های اصالت دسترسی پیدا کنید.

شرکت سلامت دارو ایرانیان یکی از اولین و بزرگترین مجموعه های ارائه خدمات چاپ و الصاق لیبل اصالت در ایران بوده و کارشناسان این مجموعه به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما کاربران گرامی در تمامی زمینه های مرتبط با دریافت برچسب اصالت کالا میباشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *