برچسب-اصالت-دو-در-چهار

برچسب اصالت دارو از نحوه دریافت تا استعلام

در این محتوا قصد داریم به بررسی برچسب اصالت دارو و مزیت های استفاده از آن بپردازیم. همچنین در انتها مراحل دریافت این برچسب را برای تولید کنندگان و واردکنندگان دارو شرح خواهیم داد. پس تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

برچسب اصالت دارو چیست؟

برچسب اصالت دارو، از جمله برچسب هایی است که نقشی کلیدی و اساسی در جریان تولید، فروش و مصرف دارو ایفا می کند. شاید این سوال در ذهن شما تداعی شود که برچسب اصالت دارو چیست و چه کاربردی می تواند داشته باشد؟ در این مورد باید بگوییم که لیبل اصالت دارو یک لیبل دارای مشخصات است که از طریق روش های مختلف، اطلاعاتی از داروی مورد نظر را در اختیار شما قرار می دهد. بنابراین این برچسب ها به عنوان راهی برای نظارت مردم بر فرآیند خرید و فروش دارو مورد استفاده قرار می گیرند.

برچسب اصالت دارو بسیار مهم است. این برچسب امروزه روی تمامی داروهای قانونی داخلی و خارجی درج می شود. در واقع فروش محصولات دارویی بدون وجود این برچسب غیر قانونی است. طبق مصوبه ای از سال ۱۳۹۰ تمامی تولید کنندگان و وارد کنندگان محصولات دارویی مستلزم درج این برچسب روی محصولاتشان شدند.

برچسب اصالت دارو

همانطور که می دانید، دارو یکی از مهمترین محصولاتی است که در زندگی با آن سر و کار داریم. این روزها پیدا کردن فردی که در طول زندگی خود دارو مصرف نکرده باشد، تقریبا غیر ممکن است. در واقع دارو، به عنوان مهمترین رکن در درمان بیمار شناخته می شود. پس وجود آن در کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مسئله درج  لیبل اصالت دارو بسیار مهم است. چرا که دارو، از جمله محصولاتی است که به صورت کاملا مستقیم با سلامتی انسان سر و کار دارد. بنابراین باید سلامت و کیفیت آن به صورت کامل مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که دارو از کیفیت استانداری برخوردار نباشد، می تواند بخش بزرگی از جامعه را درگیر کند. چرا که فروش محصولات دارویی معمولا در مقیاس بسیار گسترده ای انجام می شود.

نرم افزار لیبل اصالت
بیشتر بخوانید

بنابراین تمامی محصولات دارویی، در صورتی که از کیفیت و سلامت بالایی برخوردار باشند می توانند برچسب اصالت دارو را دریافت کنند. پس می توان گفت خرید محصولات دارویی دارای برچسب اصالت می تواند خیال شما را بابت قانونی و استاندارد بودن محصول راحت کند.

بررسی تاریخ تولید و انقضای محصول از روی لیبل اصالت

یکی از مهم ترین نکاتی که حین خرید دارو حتما باید مورد بررسی قرار گیرد، تاریخ تولید و انقضای آن است. همانطور که می دانید، داروها از ترکیبات شیمیایی و مواد مختلفی ساخته می شوند. گذشتن تاریخ انقضای دارو می تواند دارو را فاسد کند یا اثر بخشی آن را به طور کامل از بین ببرد. متاسفانه برخی از افراد سودجو، برای کسب سود بیشتر، داروهای تاریخ مصرف گذشته را دور نمی اندازند. بلکه با درج برچسب های تقلبی و درج تاریخ فیک روی آن، محصول خود را به فروش می رسانند. از این رو تنها مشاهده برچسب اصالت دارو روی محصول، برای تایید اصالت آن کافی نیست. بلکه حتما باید برچسب اصالت دارویی را مورد استعلام قرار دهید.

برچسب اصالت دارو

پس از استعلام مشخصات درج شده روی برچسب از طریق سامانه TTAC، سامانه های تلفنی و پیامکی و یا دستگاه های بارکدخوان، اطلاعاتی کامل و دقیق از محصول پیش روی شما ظاهر خواهد شد. شما با بررسی اطلاعات حاصل از  لیبل اصالت دارو می توانید از کیفیت و سلامت آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که اطلاعات ارائه شده، مانند تاریخ انقضای محصول با نمونه درج شده روی برچسب متفاوت بود می توانید به تقلبی بودن دارو پی ببرید. در این صورت باید مراتب را به سازمان غذا و دارو و یا وزارت بهداشت اطلاع دهید تا به سرعت مورد بررسی قرار گیرد و برخوردهای قانونی لازم انجام شود.

لیبل اصالت مکمل های ورزشی و دارویی
بیشتر بخوانید

بررسی قانونی بودن محصولات دارویی با استفاده از برچسب اصالت

یکی دیگر از مزیت های استفاده از برچسب اصالت دارو در ایران بررسی قانونی بودن محصول است. متاسفانه این روزها بخش بزرگی از داروهای خارجی از طریق راه های غیر قانونی مانند قاچاق، به کشور وارد می شوند. این مسئله هم باعث ایجاد بازار سیاه دارو و افزایش بیش از اندازه قیمت دارو در کشور می شود و هم می تواند برای وارد کنندگان قانونی محصول مشکلات مالی فراوانی ایجاد کند. از آنجایی که محصولات قاچاق، هیچ تضمینی برای استاندارد بودن ندارند، بهتر است از خرید آنها خودداری شود. اما کالای قاچاق را چگونه می توان تشخیص داد؟

استعلام برچسب اصالت دارو

لازم است بدانید لیبل اصالت دارو به محصولات قاچاق تعلق نمی گیرد. در واقع یکی از شروط درج برچسب اصالت روی محصولات دارویی خارجی، ثبت شناسه محصول در سامانه گمرک است. به طور کلی می توان گفت، تنها دسته ای از داروهای خارجی می توانند مجوز پخش در کشور را پیدا کنند که اولا، از طریق قانونی وارد کشور شده باشند و ثانیا، دارای استانداردهای مورد نظر نهادهای مربوطه باشند. برچسب اصالت دارو بارکدخوان منحصر به فردی ندارد. در واقع عملیات بررسی اصالت محصولات دارویی به وسیله دستگاه های بارکدخوان موجود در کشور و یا نرم افزارهای بارکدخوان نصب شده روی گوشی های هوشمند انجام می شود.

مراحل دریافت و خرید لیبل اصالت دارو

همانطور که گفته شد، تمامی تولید کنندگان و وارد کنندگان قانونی دارو برای پخش و توزیع محصولات خود به دریافت برچسب اصالت دارو نیاز دارند. برچسب اصالت دارو خرید بسیار راحتی دارد. البته این راحتی در صورتی اتفاق می افتد که کار خود را به مجموعه های قانونی تولید لیبل اصالت بسپارید. این مجموعه ها با دریافت اطلاعات شما نسبت به ثبت نام و دریافت مجوز شما اقدام می کنند. عملیات ثبت نام و دریافت مجوز در سایت سازمان غذا و دارو انجام می شود. در صورتی که با روند و کلیات کار آشنایی نداشته باشید ممکن است در انجام آن با مشکلاتی مواجه شوید. پس بهتر است با مراجعه به مراکز ذکر شده، این فرآیند را سرعت ببخشید و کار خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تکمیل کنید.

لیبل اصالت برنج چیست و چه کاربردی دارد؟
بیشتر بخوانید

شرکت سلامت دارو ایرانیان مفتخر است به عنوان اولین و بزرگترین مجموعه ارائه دهنده این خدمات، راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهد. برای مشاوره تخصصی و رایگان با کارشناسان این مجموعه با شماره تلفن های ما (۰۹۱۲۰۳۶۱۹۵۰ – ۰۲۱۴۴۱۲۲۹۶۷ – ۰۲۱۴۴۱۲۹۵۷۰) تماس بگیرید.


شما با توجه به نوع برچسب اصالت دارو مورد نیاز خود می توانید نسبت به خرید آن اقدام کنید. بدیهی است برچسب های مختلف، دارای قیمت های متفاوتی نیز می باشند. این قیمت ها بر اساس سایز برچسب، نوع چاپ و… تعیین خواهند شد. خرید عمده برچسب اصالت می تواند به صرفه جویی در هزینه شما کمک شایان توجهی کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید?
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *